Projektowanie etykiet – poznaj kluczowe aspekty

0

Dzisiejszy rynek jest bardzo konkurencyjny. Musisz, więc zadbać o to, aby wyróżnić się na tle innych. Powinieneś zacząć od aspektu czysto wizualnego. Na samym początku klient oceni wygląd Twojego produktu. Jeśli go nie zachęci, nie będzie on tracił czasu i pójdzie dalej. Wokół niego będzie szereg podobnych produktów. Jak go przekonać, aby pozostał przy Twoim? Dzięki etykiecie, która jest jednym z ważniejszych elementów, który skłania wielu klientów do zakupu. Zobacz, na co musisz zwrócić szczególną uwagę i co jest ważne w jej projektowaniu. 

Projektowanie etykiet – co musisz wziąć pod uwagę?

Przede wszystkim oryginalność. Dodaj do etykiety wyróżniający element, którego brakuje Twojej konkurencji. Unikaj kopiowania i powielania schematów. Wymyśl coś specjalnego, co natychmiast przyciągnie potencjalnych klientów. Zadbaj, aby zaprojektowana etykieta była spójna z komunikacją wizualną marki. Całość musi być czytelna – dobrze dobrana czcionka, umieszczone logo, właściwie rozmieszczone elementy. Chwytliwe hasło reklamowe powinno przedstawiać całościowo Twoją markę i cechy wyrobu, który oferujesz klientom. Te wszystkie szczegóły wizualne i ciekawe slogany stworzą wyjątkową, zaprojektowaną etykietę dla Twojego produktu. 

Projektowanie etykiet – pamiętaj o aspektach technicznych 

Są one równie ważne! Podczas projektowania etykiet musisz wziąć pod uwagę:

- spady drukarskie – jest to wolny obszar, który musi pozostać dookoła etykiety. Pełni rolę dodatkowego marginesu. Dzięki temu treść będzie na odpowiednim obszarze. Również pozwolą Ci uniknąć niechcianych i nieestetycznych fragmentów. W późniejszym etapie, czyli już po wydrukowaniu etykiety, spady są odcinane,

 

- jakość i obszar wydruku – musisz pamiętać o tym, że cięcie etykiet nie jest do końca precyzyjne. Dlatego też nie umieszczaj tekstu na etykiecie tuż przy jej krawędziach. Zadbaj o jak najlepszą jakość i przygotuj plik projektu w rozdzielczości co najmniej 300 dpi i wykonaj go w przestrzeni barwnej CMYK,


- format pliku – zawsze konsultuj z drukarnią, w jakim formacie masz przesłać projekt. Zapobiegniesz tym samym możliwym wadom wizualnym Twojej etykiety. Najczęstsze formaty to PDF, TIFF i JPG.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl